+31 6 12 78 14 98 info@voorkomenvanuitval.nl

Hoe herken je én voorkom je een burn-out van je werknemers in coronatijd?

Eén van je medewerkers heeft burn-out. Had dat voorkomen kunnen worden? Collega’s hebben op dit moment veel minder fysiek en mondeling contact met elkaar en ook jij als (HR)manager of leidinggevende hebt veel minder (echt) contact met je medewerker.

Signalen vallen nu minder snel op. Hoe kan je nu door gebrek aan f-2-f communicatie een (digitaal) oogje in het zeil houden op het welzijn van je medewerker?

Een artikel van Arbo-online.nl

Het nieuwe (thuis)werken 2.0: Werkgevers moeten sneller aanpassingen doorvoeren.

Arbo Unie: “Thuiswerken gaat niet meer weg; we gaan toe naar blendedofhybridewerken”. Daarvoor is meer nodig dan een goede videoverbinding en een ergonomisch ingerichte thuiswerkplek.

”We zijn ongemerkt met de grootste aanpassing van werken gestart sinds de laatste industriële revolutie.”

Een artikel van Personeelsnet.nl

Zicht op onzichtbare medewerkers

Thuiswerken is niet geschikt voor álle werknemers. De helft van de Nederlandse mkb-medewerkers heeft last van burn-outverschijnselen nu ze thuis moeten werken.

Zij vrezen onder andere dat ze ‘onzichtbaar’ worden voor de werkgever en vrezen voor ontslag.

Een artikel van Personeelsnet.nl